onsdag, april 01, 2009

Viktigaste nyheterna för mig i dag:

Lagen om könsneutrala äktenskap röstades igenom i riksdagen. Grattis, säger jag till alla de människor som velat manifestera sin kärlek "på riktigt" men inte känt att de kunnat få det enbart genom partnerregistrering.

Noterade rört att Lärarförbundets gamle Örebroordförande Pell Uno Larsson i dag skrev på NA debatt och berättade om sin kärlek till sin man. För dem blev det inget äktenskap, det hanns inte med, men för många andra kan det nu bli fest i alla fall.

IPRED-lagen börjar gälla. Alltså, uppriktigt, jag är skeptisk. Om land med lag ska byggas så bär också samhället stå för rättsövervakningen. Jag kanske talar i egen sak, för visst har jag laddat ner ett och annat, men jag har också i alla år varit en trogen musikköpare...

Sen var det ju det där med Tolgfors förstås... Såg att "tanten" trodde jag gick på den enkla. Nja, men jag har i alla fall sänt in min ansökan till La legion etrangere. Kan Sten så kan jag.

Inga kommentarer: