tisdag, april 14, 2009

Det värsta med ledighet är att den går så himla fort över...

Det blev stugan för tredje dagen av fyra möjliga i går och när jag kom hem var jag så trött i både armar och ben att jag först stöp ner i ett skållhett bad, länge låg i det och lät mig värmas likt en annan knäpp-korv och sedan lagom ljusrosa i hyn damp ned på sängen där jag omedelbart somnade i någon slags Michelangelometaforistisk position, med armar och ben snett ut åt sidorna ni vet, eller äh, om ni inte vet, tänk er en korsfäst korv bara...

Vaknade till vid två sedan och då fanns det inget annat att göra än att dricka ett glas juice, borsta tänderna och gå och lägga sig igen...

Men det var i går det, i dag var det dags att gå till jobbet igen. Jessika var tillbaka efter sin föräldraledighet, det piggade omedelbart upp att se hennes glada ansikte.

Inga kommentarer: