fredag, april 10, 2009

Långfredag blev lång-städ-dag...



Ut till stugan for vi och även om det hanns med en hel del studsmatta också så fick vi bort tio kärror gamla löv från trädgården, minst... Allt det som blev eftersatt förra året får nu tas igen, och snyggt ska det baske mig bli.

Bonden Henrys bortttagning av granar är jättefin och sängkläder och annat textilt är redan tidigare hemtaget och tvättat. I dag tog vi med oss massor av glas och porslin hem för ordentlig disk innan sommargästerna (förhoppningsvis) kommer...

Jag skulle nog kunna nöja mig med en "hemmaträdgård", men så länge barnen aktivt vill till Tjugesta så får jag hänga i. (Eller förresten, jag älskar det där stället på sitt sätt, men det får inte bli för mycket jobb bara.) Nå, vi får se.... I dag var Agnes jätteduktig måste jag säga, hon kämpade verkligen med löv-skott-kärrorna...

Inga kommentarer: