torsdag, april 30, 2009

Så blev det Valborgsmässoafton...





Agnes skulle uppträda nere vid Kumlasjön. Inte själv förstås, men tillsammans med "Skogstorpskören". 20.00 skulle de börja hade jag fått information om, jag såg till att vara där i god tid, 19.45 ungefär, fick se "Cum vox" sjunga några fina vårsånger och förberedde mig sedan på att kunna filma och fota "min" favoritkör.

Då kliver Björn Eriksson (S) upp på scenen och tackar alla medverkande och säger att "nu är det brasa och tivoli som gäller"...

Jamen shit, jag har lyckats missa alltihop.

Letar sedan efter ungarna och Lise i en timme ungefär, ger upp och tar en korv och tänker åka hem. Möter Pethra och Fredrik och Wille och får indikationer på att barnen Sandberg synts uppe vid tivolit. Men där har jag ju varit. Åker hem i alla fall. Min mobil är urladdad och Lise har ingen med sig så en rendevouz känns omöjlig. Ah, omöjliga tidspassarvärld.

Pratar med Agnes sen, men hon är cool; "Äh, vi sjöng i alla fall inga bra låtar"...

2 kommentarer:

Susanne sa...

Stackare!
Kan meddela att dina ungar åkt karusell med min och Lilla och Stora H. De sjöng så fint så - kl. 19.30 de hade samling 19 och hade t.o.m ett genrep före. Ledsen att jag inte höll ordning på tiderna åt dig denna gång. Känner att jag skulle kunna få anställning som din privatsekreterare till hösten, undrar om kommunen gillar det förslaget...
Ledsen för din skull

The Hawk sa...

Susanne Susanne,

jag skulle kunna avlöna dig ur egen ficka om så vore... Jag hade Agnes hos mig idag till klockan fyra, hon svor och lovade att det var 20.00. Äh, det kommer fler svajiga körframtädanden...

Kram