lördag, april 11, 2009

Låtskrivarnoja....

Sitter här och lyssnar - för fjärde gången tror jag - på plattan som Johan gav mig, en"ep" - en fyraspårare från "Längtans motell". Johan spelar bas, Kalix har skrivit låtar och sjunger och spelar gitarr, min gamle fritidspedagogutbildare Mattias Thurfjell spelar trummor. Det är uppmuntransvärt och i vissa avseenden skitbra, i vissa andra lite mindre skitbra kanske, men de har i alla fall gjort det. De har brytt sig, de har repat ihop, de har gjort låtar...

Jag tog bara slut. Jag skrev flera hundra låtar under en 15-års-period. Sen blev det inget mer, liksom... En och annan torftig sak när nöden krävt det men inget mer.

Jag blir så förbannad. Vad gjorde jag för att så totalt misslyckas? Tog det slut bara? Eller har jag bara varit lat? Eller tröttnade jag till sist på att aldrig bli bättre än en bra amatör?

Äh, jag ska baske mig sätta mig med den där gitarren igen, det måste gå att göra bra låtar 2009 också. Frågan är bara vem som ska spela dem? Kanske kan skicka en till "Längtans motell"...

2 kommentarer:

Susanne sa...

Kom igen Håkan skriv åt oss, vi sjunger och spelar dina låtar om du vill. Kan du dra i med en och annan sjukt rolig text så är det extraplus!!!

Anonym sa...

Du är en fantastisk låtskrivare. Sätt igång nu och så gör vi en reunion av Tombombadill. Premiärspelning i sommar på Gyllingen.

Janne