söndag, april 26, 2009

I går hade Kulturskolorna i Syd-Närke stor galaföreställning med tema "Film"

Eventet är så stort att det bara kan genomföras varannat år, det handlar om hundratals musiker, små som stora, dramagrupper, allt man kan tänka sig...

Agnes satt med i stora symfoniorkestern, musiken flödade, det var allt från Ring-temat till High School Musical, till Braveheart, till Grease... Superskickligt och proffsigt genomfört, jag var alldeles rörd flera gånger, både under och efter konserten. Tänk vad man kan, om man vill och vågar. Jag bugar mig och bockar för Kulturskolornas kraft. Tänk om jag hade varit med där när jag var liten, då kanske jag varit något mer än en sketen före detta pubtrubadur...

2 kommentarer:

Nicklas sa...

Hej håkan hittade till din blogg efter en google sökning, blev tipsad om den när jag arbetade vid skolan (Nicklas B) Var och kollade på föreställningen själv eftersom lillebror spelar fiol och har kompisar som deltog. Lika imponerande varje gång såg den föregående. Hann tyvärr bara hälsa kort till ett av barnen, de var iaf jätte duktiga allihop, såg några av dem.

The Hawk sa...

Hej Nicklas,

ja visst var det imponerande.

Må så gott!

Håkan