torsdag, april 17, 2008

Slowly slowly It´s rollin´





Målaremästare M jobbar för fullt, i dag hade jag en snickare hos mig för att titta på köket, golven i smårummen blir förhoppningsvis lagda nästa vecka, Johnny "Cash" Åsenlund kommer på tisdag för att räkna på badrummet. Det blir nog ett hem så småningom, men fy vad mycket att tänka på. Och mamma såg besviken ut i dag när hon insåg att till och med köksluckorna skulle bytas.

"Men dom var nu nästan nya..."
"Jag vet, och jättefina, men skåpen under håller ju på att vittra bort."
"Ja men i alla fall..."
"Men jag kanske kan sälja dem på blocket..."
"Ja för dom var ju nästan nya..."

Svårt att visa hänsyn till "det dög ju när vi bodde där" samtidigt som man håller på att rensa rent. Men det är ju som det är.

1 kommentar:

Regn sa...

"Dom var ju nästan nya.." - min pappa Målarmästarn skulle ha rullat med ögonen och utbrustit "Dom är ju alldeles riktiga!"