fredag, mars 28, 2008

...snart så är det fredag då försöker vi igen...

Det är till och med fredag i dag.

Vi (Tom Bombadill) var förband till Ulf Dageby en gång i tiden, på Göranssonska gården i Lindesberg, vi drack lite öl efteråt, jag minns att jag frågade honom hur det kändes att vara national-ikon och påhittare av så många klatschiga fraser. Han var rätt nöjd med det vad jag kan minnas. Lite självgod till och med. Men det må vara honom ursäktat med tanke på vad han faktiskt åstadkommit.

"Det är nån som våldtar din mamma på storvaruhusets golv..."

"Vi fortsätter att spela rock´n roll men vi håller på att dö..."

"Ha-de-rattan-da-da-umpa-pa!!!"

"Om du letar efter röka när du är i Göteborg
upp vid Näckrosdammen, Vasaparken eller femmans torg
kom ihåg skvallerbytta bing bång sitter som på nålar
ett-tu-tre är bängen där och trålar
och torskar du finns ingen förmildrande omständighet..."


Vad ville jag ha sagt med detta nu då? Att livet är en fest såklart. Och att det är fredag. Mer kan ingen människa begära.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej där, ere möjligen så att någon av er (kanske håkan?) har jobbat på tybble fritids eller något sådant... minns när ja va liten å vi va till kumla me nån fritidsledare som spela i nåt band.. vi fick en LP å ja lyssna på den jämt, men den e borta (senaste 14 åren) kom på namnet häromnatten när ja sov tror jag, å e rätt säker de va just tom bombadill så ja sökte på de på google :) tacksam för svar /David

The Hawk sa...

Hej David,

internet är fantastiskt måste jag säga... Jo visst har jag varit på Tybble fritids, för 20 år sen eller så, jag gjorde praktik där när jag gick min utbildning, tillsammans med en tjej som hette Pia. Jag är är rätt säker på att jag minns dig också David. Du får höra av dig om du vill snacka.

Håkan