torsdag, mars 20, 2008

Förgivettaganden...

Usch. Först går jag på barnplaceringsträff och förväntar mig att få påskgodis av K bara för att hon alltid brukar vara så duktig på att skämma bort oss med sådant... Sedan är jag så dum så jag benämner det och frågar om hon inte måste gå upp till kontoret en gång till och hämta godiset som saknas.

Jag ser direkt på blicken jag får till svar att det var hon som behövde godis den här gången. Inte blir det bättre av att två personer till snart väller in och frågar var godisskålarna tagit vägen.

Sorry K, jag lovar att dubbelbjuda nästa gång.

Sen läser jag på NA:s websida att pappan till de döda barnen i Arboga avförts från utredningen. Åh fy fan! Stackars man! Inte nog med att han har mist sina två barn, han har också (av mig och många andra) omedelbart betraktats som "den som gjorde det".

Hur lätt har vi människor inte för att skapa oss "sanningar"? Som lika ofta sedan avbekräftas...

Inga kommentarer: