torsdag, mars 20, 2008

5 minuter i rampljuset...

...och vips har man fått sparken.

Så kan det gå om man deltar i fyrans nya "realityunderhållning" "Rent hus" och visar upp sin totala oförmåga att ens klara de mest basala städningsbehov. Aftonbladet berättar att det hände Johanna Ekberg som var med i det första programmet med sin pojkvän Henrik.

Jag såg faktiskt det programmet, inte för att jag sökte upp det men för att jag satt vid tv:n och var så trött så jag inte ens orkade byta kanal. Jag blev illamående av det jag såg. Dels för att paret faktiskt hade det riktigt vidrigt hemma och inte verkade förstå det själva, men också därför att tv fyra gått över alla gränser i "vi-skiter-i-människors-integritet-om-de-är-så-puckade-att-de-ställer-upp".

Jag tyckte det var värre än Jerry Springer.

Människor är så dumma att de ställer upp på sånt här, det har bevisats gång efter annan. Den här gången blev konsekvensen tydlig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan inget annat än att tycka synd om den, dels för att de säkert inte föstår vilken köttätande gamar media är. Jag tror inte de trodde det skulle bli såhär efteråt, jag tror de på fullaste allvar inte förstod hur det skulle bli för dem efteråt. Men vi får inte för glömma att det är vi människor som tittat på dem som ger dem den hårdaste domen, det är vi människor som läser om dem som dömmer dem hårdast.

Nej de förstod aldrig precis som du skriver och något de kommer att få leva med väldigt länge, vilket är synd.

Ha en bra dag.

Anonym sa...

Håller med dig!! Jag tycker också det är helt rätt att kicka henne, vem vill ha ett butiksbiträde som lever i en bakteriebomb, speciellt när det livsmedel hon ska pilla med varje dag. Och vi vet ju alla att det var anledningen till att hon fick sparken, men hade butiksägaren sagt det hade dom blivit totalt rövknullade av media och varit tvungna att stänga butiken..

Men för guds skull alla idioter där ute, sluta inte att söka in till sådana här program, för jag tycker det är så otroligt underhållande med förnedrings-TV!!!!=)

Anonym sa...

Dom får helt klart skylla sig själva. Lite har dom väl innanför pannbenet så att dom har lite framförhållning?