fredag, januari 25, 2008

Maktkamp hos sossarna...

...värsta dokusåpan utspelas framför våra ögon. Mona ger Per foten inför öppen mediaridå. Mona får kritik för sin "burdusa ledarstil". (Läs "manliga".) Mona och Marita håller presskonferens och säger att "Per inte fått foten utan möjligtvis petats lite snett åt sidan".

Jag är hemma hos min 71:åriga stålsosse till mamma och äter rotmos och hon begriper ingenting, "men den där Sahlin" har hon aldrig gillat så säkert är det hennes fel...

Jag är ju vänsterpartist och borde kanske inte bry mig så mycket, men jag har ändå en känsla av att Mona Sahlin gör rätt som gör sig av med Per Nuder eftersom han var Perssons högra hand och en viktig del av den politiska strategi som havererade i samband med valet 2006. Låt honom sitta på gubbhyllan Mona, det gör inget. Han sitter säkert bra där bredvid Bosse Edit 17.33 Ringholm.

Vän av ordning talade om för mig att jag kallat Bosse för Ringström. Så får det ju inte gå till naturligtvis. Ber om ursäkt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ehhh Ringström!?

The Hawk sa...

Ja, eh, är det inte han som har skrivit den där Snabbköpskassörskan? Eller var det Ulf Lundell? *S* Sorry. My mistake...

Anonym sa...

Ehhh, men det var väl ändå Ringboms snabbköpskassörska vi talade om eller??