tisdag, januari 22, 2008

And the nominees are...

Ah, äntligen, de nominerade till Oscarsgalan är presenterade. Nu kan spekulationerna börja.

Jag har förstås inte sett allt, men en del i alla fall. Bröderna Coens "No country for old men" är grymt bra, jag vill nog påstå att det är den bästa film de gjort, möjligtvis i konkurrens med "Oh brother, where art thou?" som ju också var ett mästerverk. Hoppas den får för bästa film.

"Atonement" är också bra, men inte i närheten. "Juno" är också kanon, men den känns alldeles för "independent" för att ha en reell chans.

Sen hejar jag på Viggo M i bästa manliga huvudroll. Jag menar, vad coolt att Aragorn har abdikerat från kungatronen och gått med i ryska maffian. *S* Viggo är alltid Viggo.

Marion Cotillard hoppas jag får bästa kvinnliga huvudrollsstatyetten för "La vie en Rose". Hon var superb som "Lilla Sparven". Men Cate Blanchett eller Ellen Page skulle inte heller vara dåliga val.

Nå, vi får väl se om juryn har lika bra smak som eder förbundne filmblogare

Inga kommentarer: