fredag, januari 18, 2008

Louise har varit i radion!!!

Skulle ha veckomöte vid förskolan, hann inte in genom dörren innan Louise kom springande, ropandes, glädjestrålande "Håkan,har du hört mig? Jag har varit i radion!!!" (Louise jobbar i köket ska jag kanske säga. Hon är vuxen. Snart 40 år.)

Nej det hade jag ju inte.

"Då missade du något för jag pratade med Tomas Jennebo."
"Okej, vad pratade ni om då?" (Jag har jättedålig koll på radio men jag tror att T.J är en morgonradiopratare i Radio Örebro.)
"Det vet jag inte jag var så nervös men han fick knappt inte en syl i vädret."
"Okej. Du var säkert jättebra."
"Sen är jag med i "dialekten" också du måste rösta på mig."
"Vad är det?"
"Det är att man kan bli utsedd till Sveriges skönaste dialekt. Jag ligger tia i Örebro län."

Jag har aldrig sett Louise så lycklig förut. Det måste vara kul att vara med i radio.

Nu har jag precis varit inne och röstat på Louise och det tycker jag att du också ska göra. Klicka här för att komma till tävlingen, sen får du leta rätt på Radio Örebro på Sverigekartan och sedan är det bara att leta rätt på Louise och trycka på "röstaknappen".

Själv "trycker ho på snosknappän trettiälva gånger på morron".

Inga kommentarer: