lördag, februari 17, 2007

T.H undrade

vad jag tyckte om Babel och jag lovade att återkomma med en liten fundering.

Jo men jag tyckte om den. Jag har ju sett "Amores Perros" och "21 gram" och jag tyckte det här var en bättre film. En globaliserad variant av Robert Altmans (R.I.P) "Short Cuts". (Sen kunde jag inte låta bli att associera till "The butterfly effect" fast det är jag sannolikt ensam om. Men då tänkte jag på kaosteorin och på hur en händelse någonstans kan påverka skeenden långt senare och långt bort. Annars var det ju inte det minsta likt.)

7/10 sisådär. Lite för långsam ibland. Men med några riktigt starka scener som biter sig fast. När K.B kissat på sig och B.P hjälper henne, när den marockanske pojken blir skjuten, när den alienerade dövstumma flickan möter kommissarien...

Inga kommentarer: