fredag, februari 16, 2007

Jag måste nog fobitränas



Det här håller inte längre. Jag vågar mig fanimej inte in i badrummet. I förrgår var det en sån där riktig best till husspindel därinne, i badkaret, det klapprade på emaljen när den kämpade för att ta sig upp, kropp på ett par centimeter, långa håriga krökta ben.

Agnes skrek på hjälp, jag trodde toapappret var slut och gick för att undsätta henne men rusade ut ur badrummet när jag förstod vad det var hon ville ha hjälp med. Då skrek jag på Lise. Hon brukar inte vara bangen men den här jäveln tyckte inte ens hon var någon lätt match. Hon vägrade att bara ta ut den, lyckades skålla den med hett vatten från duschen istället och spolade sedan ner den i avloppet.

Det var ju inte så smart för jag är inte riktigt hundraprocentigt övertygad om att den är död. Den kanske slickar sina sår därnere i avloppsröret och väntar på att få hämnas.

Något bad har det inte blivit sedan dess men det värsta av allt är ju att jag är riktigt rädd för att hitta flera spindlar i huset. Jag blir alldeles kall när jag tänker på det och får en ångestklump i magen och undrar om vi inte ska sälja huset i alla fall.

Så kan man ju inte ha det i längden men jag är för fobisk för att våga ta steget till fobiträningen. Inte bra. What to do?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vargspindel tror jag att det är. Troligen en alfahanne. Kontakta jägarförbundet.

The Hawk sa...

Åh fy fan!!!

Anonym sa...

Finns det en så finns det flera:-)
Har jag alltid fått lära mig.
Hoffa

Anonym sa...

En hane av Tegenaria atrica. En vacker sådan. Hanarna springer omkring och letar efter honor och därför ser man dem oftare. Dock bara från juli till oktober.