måndag, februari 19, 2007

Agnes har lärts sig bemästra sms-funktionen i mobilen. Hjälpligt. Men hon stavar som en kratta.

Och i går skulle hon sova över hos min mamma och pappa.

Jag slängde iväg ett sms framåt kvällningen. "Vad blev det för gott fika till skidskolan i morgon? Vilken film ska ni se? Lise har somnat i soffan. Kram Pappa"

Pip-Pip "Maka och korv."

"Det låter gott. Sov gott."

Pip-Pip "Och fru"

"Och fru? Vad menar du?" (För ett ögonblick får jag för mig att hon skojar lite med sin tidigare felstavning. Maka = Fru. Fiffig unge man har.)

Pip-Pip "Frukt"

"Ok. God natt"

I morse kom nästa meddelande. Ett mms. En bild på min mamma iförd skidglasögon. Texten under: "jisa vem"

"Kan det vara Anja Pärson?"

Pip-Pip "Fel"

"Är det kakmonstret då?"

Pip-Pip "Ret"

Måste prata med Camilla om hur det går med stavningen i skolan egentligen. Fast det viktigaste är ju att man gör sig förstådd.

Inga kommentarer: