onsdag, oktober 03, 2012

Dessa små fåniga beroendeframkallande spel...

Jag har alltid älskat frågesport och "klur", helt analoga Trivial pursuit till exempel. Nu kan man spela sånt på paddan. Det gör jag. Min beroendepersonlighet gör att jag agerar med ryggmärgen och springer till paddan så fort det säger "pling". Det kan vara en viktig nationalsångsmatch mot Robban i songpop, det kan vara en fråga om cricketbollens vikt i quizboard, det kan vara en bra ordbricka i ruzzle, det kan vara en ny ordfläta i wordfeud, spelar ingen roll vad det är för jag ska dit och kämpa.

Det är jätteroligt, men det innebär att jag hela tiden får avbryta en massa andra viktiga saker som sedan blir halvdant gjorda. Disk till exempel, eller dammsugning. Men lite skit i hörnen får man ta om man ska bli frågesportsmästare...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppsan, spelar vi Wordfeud ihop ? Tror att jag heter diskbanken eller ritaspojk. Kom igen så ska jag spela s...en av dig:-) Hoffa