söndag, oktober 28, 2012

Den här helgen rasade bara iväg...

Oktoberfest hos Roland i fredags, tysk ölprovning, surkål, wurstar av olika slag, lite småländska isterband också, en mycket trevlig kväll som inte tog slut förrän vid fyratiden.

Åkte hem efter lunch sedan och jag vill ju förstås gärna tro att det var sauerkrauten som rumlade om i magen. Vodkan kunde inte ha med saken att göra. Såklart. I alla fall kan man nog säga att lejonparten av lördagen gick åt till att vila sig i form igen.

Natten mellan lördag och söndag slog klockan om till vintertid. En timma extra idag alltså... Jag har tvättat lite, varit och handlat också. Kom som i chock när den lilla kassen mat kostade över 500 kronor. Slet åt mig kvittot för en gångs skull och tittade igenom det när jag kom hem, insåg att jag köpt en lammytterfile för 184 kronor. Måste ha sett fel på skylten i butiken, tyckte det stod 149 kronor kilot men det måste ha varit 249... Nå, den blir säkert god när den blir tillagad. Vi får spara den till på fredag.

Nu ska jag titta på Viggo Mortensen och Kiera Knightly i den där Freudfilmen som jag inte ens kommer ihåg vad den heter. Den har fått bra kritik i alla fall.

Så har jag en kortvecka framför mig, för jag tänker vara ledig ett par dar. Ungarna har ju höstlov. Härligt!

2 kommentarer:

Regn sa...

Vd tyckte du om Freud och Jung? Lite träiga gubbar i all sin allsmäktighet. Keira Kneighley gjorde en prestation med all sin krampaktiga ångest och ett blixtrande intellekt. Se Weekend, om du inte redan gjort det. Höstens bästa, tror jag. Kram Eva

The Hawk sa...

Jomen hag tyckte om den i alla fall, om än de var lite träiga som du säger.

Weekend har jag inte sett, men jag läste om den på IMDB nu, den lät spännande. Ska kolla in den.

Kram