torsdag, januari 05, 2012

Uppladdningen har börjat

02.00 startar matchen. Jag var uppe tidigt i morse så jag har vilat mig i form i soffan i en timme eller två. Nu är jag nyss uppstigen ur bubbelbadet och doftar som en våt blågul ros. (Finns sådana?) Flaggtillverkningen ska snart börja. I natt ska guldet bärgas. Hoppas jag. Om inte annat får vi höra världens näst vackraste nationalsång.

"Pam-pam-pam-pam-pam
pam-pam-pampampam
pa-pa-pa-pa-pa-pa-pa-pa-pa-pa"

Den ryska nationalsången är mäktig och stor, men jag vill ändå hellre höra 23 fjuniga svenska killar skråla falskt i "du gamla du fria".

Vi får se hur det går. Det var trettio år sedan Sverige vann sitt hittills enda guld i junior-vm i hockey och det är inte alls säkert att det kommer ett andra i kväll, men hoppas kan man alltid.

Sveriges mest notoriske målskytt Max Friberg har vi ju sett i WMB-arena ett antal gånger under åren han representerade Skövde. Roligt att det går så bra för honom.

Inga kommentarer: