fredag, januari 13, 2012

Fredagen den trettonde

Jag hade ingen särskild otur. Ingen särskild tur heller. Man ska nog inte bry sig om sånt där skrock.

På jobbet fick jag äntligen iväg ett svar till skolinspektionen. Det var på tiden, även om jag inte tar på mig hela skulden för förseningen själv, det fanns fler inblandade. Strunt samma, nu är det gjort i alla fall.

Köpte "garageband-appen" till I-paden. Det var en riktig höjdare. Den kan man leka mycket med. Spela in demos också tror jag, om man bara kompletterar upp den lite grann. Ringde Janne och kollade och man behöver en I-rig för att kunna plugga in gitarren och jamma loss. Ringde Musikbörsen och kollade, de hade ingen hemma men kunde beställa och få hem till mitten av veckan. 345 kronor. Som hittat för en digital förstärkare.

Hämtade ungarna och åkte hem och gjorde tacos. Det var länge sen och därmed gott. Tacos är gott. Om man inte äter det för ofta.

Nu har de slocknat de unga och jag ska sätta mig och kolla in Tinker Tailor Soldier Spy. Ska bli spännande att se om den lever upp till sitt rykte som "superfilm.

Inga kommentarer: