söndag, januari 22, 2012

Låghalt och halvdan spenderade jag dagen

Jag lyckades sparka i karmen till sovrumsdörren i går kväll, blodet sprutade från den uppfläkta lilltånageln så att jag tror jag gjorde av med en hel rulle toapapper innan det stillade sig. Så är det när man käkar varan kan jag meddela. Nyttigt för hjärtat visserligen, men inte så bra när man ådragit sig yttre skada. I dag är tån blå och svullen och nageln kommer helt säkert att ramla av. Mina barn har rätt när dom säger "du är så klumpig pappa". De har varit med om ett och annat tå-islag genom åren. Jag har alltid minst en blå nagel.

Nå, det är världsligt. Jag ska inte klaga allt för mycket i alla fall. Jag har ju sett lite Dexter på teve, och lite "Homeland" som jag inte följt men hört mycket gott om. Laddade ner ett gäng avsnitt och fastnade direkt.

Inga kommentarer: