tisdag, januari 03, 2012

En snabb tur till doktorn

för att be om en titt på ett eksem som jag gått och dragits med jättelänge. Min självdiagnos var riktig. Psoriasis. Två fläckar bara, men ändå. Det kunde ju ha varit under den glada "förr-i-tiden" när man fick solresor på recept... På Azorerna var det helt borta, men när jag kom hem så tog det bara någon vecka innan det började ilska till sig igen...

Jag får väl börja spara till en egen resa. Lise ska ta med ungarna till Egypten i slutet av Januari. Trevligt för dem såklart. Då kanske jag kan hitta på något eget lite senare...

2 kommentarer:

FrkLugn sa...

Aj fan! Inte någon kul diagnos, då den är kronisk.

Jag har ett badsalt från Döda Havet som du kan få prova.
Jag som utsatt mitt skinn för mängder av kortison blev faktiskt mycket bättre.

Funkar det kan du köpa eget samt även prova en tvål i samma serie.

Rejäla doser Omega 3 kan också funka. Men efter ett tag så mattas effekten av.

The Hawk sa...

Tack Ingela! Jag prövar såklart vadsomhelst. Just nnu verkar den här salvan i alla fall ta ner fläckarna alldeles jättemycket och det är förstås bra, men man vet ju aldrig.