fredag, januari 20, 2012

Sömnig januarifredag

En planeringsdag med åbytorps förskola är ett trevligt möte med sisådär 12-14 engagerade kvinnor. Vi pratade hit och dit om diverse frågor, kom nog till ett och annat beslut också.

Kvällen var bokad åt hockey. Kumla skulle göra processen kort med Mjölby hockey. Jag gick dit i dubbla roller, både som hemsidesskrivare och som "VIP-gäst" i restaurangen.

Maten var förträfflig. Machen sisådär. Om jag ska vara snäll. Och det ska jag väl, eftersom jag var där som "VIP-gäst". Stryk blev det hursomhelst, fast Kumla låg på mest hela tiden och sköt skott efter skott.

Emellertid spelades vår hockeylåt både före matchen i hallen och i puben i periodpauserna och som jag uppfattade det var mottagandet 4+ på gränsen till 5. Ordförande Windh spelade den om och om igen och sade "det låter ju som Big Deal" och det var riktigt roligt att kunna svara att "det kanske var Big Deal som lät som Tom Bombadill på den tiden det begav sig, det kom vi aldrig överens om riktigt när vi krigade på Radio-Örebro-toppen..."

Hr Ernestam spelar numera i Sven-Ingvars och petit moi blev bara en sketen rektor, men hur många hockeylåtar har han gjort, egentligen... Och Janne är minst lika bra på gitarr!

Inga kommentarer: