lördag, november 05, 2011

Fot-ont

Vad ska berättas om denna fredagen? Att jag tog mig till (det före detta statliga) apoteket och köpte mig en superstödbinda till min högra fot, som jag haft alldeles förskräckligt ont i under ett par dagar. Jag har inte snavat, stukat, gjort något speciellt. Min självdiagnos säger mig att det antingen (a) beror på att jag gått runt i ett par alldeles o-ortopediska sandaler alldeles för länge eller (b) är för tung och snedbelastar foten eller (c) har en nerv i kläm efter mitt fotbrott för snart 16 år sedan eller (d) har ALS eller MS.

Lite att välja på. Själv hoppas jag på alternativ (a) om jag nu får hoppas på något alls.

Agnes kom hit vid elva, käkade llite mat och var alldeles slut. Tydligen hade hon sovit över på fritidsgården igår och knappt inte somnat alls innan sex på morgonen. Jag tvingade henne i säng med mild övertalning och vi får hoppas att morgondagen känns bättre för henne.

Vi åt helstekt fläskfilé med rotfrukter och citrongul sås. Det var rätt gottt faktiskt. Heja hemmakocken!

Inga kommentarer: