onsdag, november 09, 2011

Onsdag i fortbildningens tjänst...

Vi brukar ha ett aktuellt tema i ledningsgruppen, runt detta tema får man prata en kvart eller halvtimme eller så, när det blir ens tur. Jag gjorde det för någon månad sedan, tydligen så pass väl att jag fick ett ""erbjudande jag inte kunde motstå" från Kommundirektören. "Du kan väl göra om det under chefsfrukosten?!"

Jag hatar chefsfrukostar. Eller rättare sagt, jag hatar att förväntas prestera 07.30 på morgonen. Särskilt om upplägget innehåller sånginsatser och krav på allmän pigghet.

Emellertid gjorde jag som jag blev ombedd. Jag gjorde det dessutom riktigt bra kan jag tycka. Kanske växte jag något lite av detta, kanske fick jag någon annan att fundera... Jag vet inte, men jag vet att jag är jättetrött nu ikväll och att jag snart ska gå och lägga mig. Jag önskar jag vore ung och rask.

Inga kommentarer: