tisdag, november 01, 2011

I dag fyller den här bloggen fem år

Närmare 1900 inlägg har det blivit på dessa fem år och även om det jag skrivit naturligtvis passerat något slags "privat lämplighetsfilter" så tycker jag nog ändå att jag gett en hyfsat rättvisande bild av vem jag är, vad jag står för och vad som hänt i mitt liv, både roliga saker och mindre roliga.

Jag märker ibland att jag går tillbaka och kikar i bloggen för att påminna mig om vad som hände när och hur det kändes då, så för egen del har det blivit en slags historieskrivning som jag tänker fortsätta med, ett tag till i alla fall.

Riktigt allt ska man nog inte skriva om har jag insett, inte om man är en lite "halvoffentlig" person i en liten Kommun som Kumla, det märktes inte minst under det första året, när Socialdemokraterna inte förstått det här med bloggande och sociala medier och utövade en del påtryckningar för att få mig att sluta. Det var då det. Nu har de egna bloggar i stället och det har de rätt i (och till).

Min dotter tycker att den här bloggen har en förskräckligt tråkig design. Själv gillar jag den för att den är så enkel och lättläst. Svart på vitt, liksom. Emellertid har jag lovat henne - och mig själv - att försöka hitta på något nytt efter inlägg 2000. Det blir väl någon gång tidigt 2012 om jag fortsätter i den här takten. Får se vad det kan bli.

Det om detta. Må så gott!

Håkan

2 kommentarer:

FrkLugn sa...

Kånngrättjuläjjsjönns!
Det har varit en ära att vara med på resan. Fem år är imponerande tycker jag som funderar starkt på att begrava min blogg som fyller tre om några veckor.

Designen är inte det viktigaste, tycker jag som är lika gammal och mossig, som du. Innehållet är anledningen till att man återkommer.

The Hawk sa...

Tack Ingela! Det var vänligt skrivet. Jag hoppas du kommer på andra tankar, jag har saknat ditt skrivande.