söndag, november 13, 2011

Fars dag...

Idiotiskt påfund egentligen. Varje dag borde ju vara fars dag. Nå... Jag fick messa Agnes och be henne gratulera mig, annars hade hon sannolikt inte kommit ihåg det alls.

Min pappa fick i alla fall ett lunchbesök och några trisslotter. Jag fick stekt fläsk med löksås.

Johan P ringde och frågade om jag kunde tänka mig att skriva "hans" hockeyreferat och visst, jag hade ju ändå tänkt gå ner till hallen och titta. Agnes ville hänga med och när jag åkte och hämtade henne begåvades jag faktiskt med ett par farsdagskallingar med käckt tryck på.

Kumla låg under i stort sett hela matchen mot Skövde, men lyckades komma ikapp med en halvminut kvar och vann sedan straffläggningen. Skönt. Referatet kan du läsa här.

Sen var det väl inte så mycket mer. "Allt för Sverige" på tv - underhållande program med överkänsliga svenskamerikaner. Alla gråter. Nu ska jag gå och lägga mig. Agnes ska ju firas i morgon bitti klockan sju.

Inga kommentarer: