torsdag, november 03, 2011

Någorlunda vilsam torsdag

Jag vaknade redan vid halvåtta i morse. Det kändes fruktansvärt onödigt men samtidigt var det liksom kört med att gå och lägga sig igen. Tuva var redan uppkravlad och när jag klarat ut de grundläggande toalettbestyren och kikat lite i tidningen så var det redan kört. Det blev till att koka kaffe i stället.

Särskilt mycket blev det inte gjort. Tuva fick lite hjälp att rensa upp i sitt rum och sen åkte vi och såg Tintin på bio. Det var första gången i mitt liv som jag var på 3-d bio och jag kan nu meddela att det var sista gången också. Jag är ju "halvblind" i bemärkelsen att jag bara kan titta på ett öga i taget. Dessuom med olika synfel på bägge (respektive? hur sjutton säger man?) ögonen. Jag såg inte tillstymmelse till 3-d effekt kan jag säga. Allt var lika platt som vanligt. Enda skillnaden var att jag fick sitta med fåniga glasögon på mig, över de vanliga glasögonen. Så kostade det lite mer än vanligt också. Waste of money. Gör jag icke om.

Annars gillade jag Tintin. Det var fullt ös hela vägen.

Inga kommentarer: