onsdag, augusti 27, 2008

Äntligen!!!

I´m in heaven, jag har badat... Jag är avslappnad i hela kroppen, sömnig, trött, varm, allt känns bara alldeles alldeles underbart...

Bubbelbadet har varit den tråkigaste följetongen på hela ombyggnationen. Först gick det inte att få in utan att göra våld på nyligen restaurerade delar av huset, det var två centimeter för brett för att gå in helt enkelt. Det blev till att riva bort dörrfoder för att kunna bereda väg för härligheten.

När karet väl stod på plats och var inkopplat visade det sig att dess jordfelsbrytare kom i konflikt med husets jordfelsbrytare, så fort jag försökte bubbla så bröts strömmen. Inte kul.

Så småningom kom en kille från PM-hem och åtgärdade felet och redan vid premiärbadet insåg jag att varmvattenberedaren var alldeles för liten för att kunna värma upp de 300 liter vatten som går åt för att fylla karet. Att bubbla i 22-gradigt vatten är inte alls skönt. Det blev till att ringa Åsenlunds vvs och beställa en ny varmvattenberedare med större kapacitetet. I dag installerades den och när barnen somnat kröp jag ner i badkaret och bara... ...njöt.

Det mesta jag gjort i den här kåken har varit "nödvändig rustning". Badrummet är väl det enda projekt som kan kallas för "mer än så" eller "lite lyxigt" eller vad man nu kan säga. Det kändes nästan som "I´m not worthy, är det här verkligen mitt?" när jag låg där och plaskade och blötte mig och frustade som en sältjur...

Vet jag inte om jag är, men skönt var det i alla fall. Äntligen!!!

2 kommentarer:

Regn sa...

Trehundra liter vatten plus en stor karl!! Herregud, hur stort bubbelbad har du införskaffat - en mindre simbassäng?? Du har väl grön el...

The Hawk sa...

Jag höftade bara... Det kanske är 300 liter minus en stor karls volym... Men det är stort. I det badrummet kan man i princip bara bada och förrätta sina naturliga behov. Men å andra sidan, vad ska man annars göra i ett badrum?