onsdag, augusti 06, 2008

Kul med en ny dator...

...kunde man ju tycka förstås, men jag längtar efter den gamla på Baldergatan, den gamla väl inkörda på vilken jag kunde varje kommando och visste precis vilka program jag hade installerade och vad jag skulle göra om den tjurade.

Den här ultramoderna lilla saken har Windows Vista somoperativsystem och jag sitter här och kliar mig i huvudet hela tiden och undrar hur många tusen småfönster som ska poppa upp och hur gör man när skiten hängt sig för femtielfte gången?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag byter gärna med dig!/L

The Hawk sa...

Ha! Det tror jag inte. Du skulle inte ens kunna hitta startknappen på den här...

Anonym sa...

När jag flydde ett misshandels förhållande (han var mig fysiskt övermäktig) dröjde det 7 mån innan jag ens hade en bostad,i r.o.k. Fick inte ens ut mina möbler för att jag förlupit hemmet och ej tog med barnen (barnen kunde jag inte ta med eftersom jag då inte kunde sekretessskydda min adress). jag träffade min dotter igen efter 3 mån med hjälp av kontaktman. I dag 16 år senare har jag ett hem och min dotter bor hos mig. Så kan det också vara att skiljas :(. Jobb hade jag inte på nya orten och pengar hade jag inga alls, alltså inte ens en femma. Lessen men jag tycker att du har lyxproblem.

The Hawk sa...

Ja du anonym, vad ska jag säga... Allting är relativt och det är klart man inte kan jämföra det du varit ute för med mina "skitproblem", eller lyxproblem som du skriver...

Jag är ledsen för det du fick utstå.

Vista är ett skitoperativsystem.