måndag, augusti 18, 2008

I kväll hände det...

Här har mest varit småspindlar och "haräcklar" som Tuva kallar harkrankar förut, men när jag skulle gå och lägga mig fick jag syn på en stor fet husspindel i taket i mitt sovrum. Först kom flyktmekanismerna - "jag kan ju sova i Agnes rum..." Sen blev jag förbannad. Skulle det där äckliga krypet tvinga ut mig ur mitt eget sovrum? No way!

Strategin lades upp; dunka den med en nerikes allehanda och sen plocka upp the remainings med hjälp av en rulle hushållspapper.

Jag slog till hårt som bara den, men missade... Den for ner på golvet av vinddraget och eftersom jag inte kunde lokalisera den var jag redo att ta till reträtt igen. Agnes rum kanske inte var ett så dåligt alternativ i alla fall...

Lyckligtvis var den så dum i huvudet att den en timma senare krupit tillbaka upp i taket och den här gången utrustade jag mig med dammsugare. Det funkade skitbra och jag hoppas det gjorde riktigt ont att ockupera mitt sovrum. Let the word be known, this is my turf muttafuckas!!!

Det enda jag funderar på nu är om den kan överleva en sådan behandling, krypa ut ur dammsugarpåsen och utkräva hämnd?

Annars såg jag "Hellboy 2" i går kväll. Guillermo Del Toro hoppar skickligt mellan genrerna. Någon ny "Pans labyrint" var det förstås inte, men däremot en riktigt bra skräck-action-scifi-komedi om man är upplagd för sånt...

2 kommentarer:

Fredrik sa...

Kul med Kumlabloggare. Klarar själv spindlar åtminstone hyfsat, men lider av åtskilliga andra fobier som inte är att leka med...
Ser på din presentation att du gillar Torgny Lindgren. Både Merabs skönhet och Dorés bibel är ju fantastiska!

Kumlapastorn

The Hawk sa...

Hej Fredrik, jag får väl säga detsamma, ska kolla in din blogg såklart, vi jobbar ju dessutom nästgårds.

Torgny Lindgren är en hjälte för mig, har du inte läst Norrlands akvavit så kan jag varmt rekommendera den också, den torde vara särskilt intressant för en Kumlapastor.

Ha det!

Håkan