tisdag, december 25, 2007

Det där jag häromdagen inte kunde skriva om pga Agnes läskunnighet

...var ett Playstation 2 med tillhörande singstarspel...

Först var jag på ICA Maxi i Kumla där de skulle sälja ps2 för 990:- Slut såklart. Då fick jag ge mig iväg till Marieberg och verkligen trängas med alla andra idioter som måste julhandla i sista stund. På Elgiganten hade de ett rosa limited med 2 handkontroller och minneskort för 1498:- Dock inga singstarmickar för de var slut. Då sade jag nej tack och åkte till Onoff. Där hade de singstarmickar med "singstar legends" för 600:- men inget ps2 kvar. Agnes ville ju ha ett singstar med svenska låtar men jag tänkte att det var bäst att gardera upp mickarna så jag köpte det ändå. (Där fanns kul låtar för mig och andra vuxna i alla fall.) Så åkte jag tillbaka till Elgiganten och skulle rycka åt mig det där rosa limited. Då var det slut. De hade heller inte några ps2 basenheter kvar utom de som låg i ett fördyrat paket med ett annat spel. Blev jag tvungen att köpa ett sådant. 1800:- Sen visade det sig att singstar inte funkade utan ett minneskort och ett sådant fanns bara att få i ett kit med en extra handkontroll för 300:-

Det blev en dyr resa och än har hon inte kunnat pröva det eftersom hon inte kan låtarna på "singstar legends". Så idag ska vi ge oss ut och försöka få tag i ett singstar med svenska hits. Oj oj oj.

Själv trodde jag däremot att jag kunde sådana klassiker som "Sweet home Alabama" och "Life on Mars" och nu skäms jag ögonen ur mig för att jag inser att vi inte hade ett rätt när vi satt och tog ut texterna på de där låtarna för 30 år sedan. Då har jag alltså sjungit helt fel offentligt hundratals gånger. OCH INGEN HAR SAGT NÅGOT!!! Usch!

Påminner mig om en kompis jag hade. (Han är död sedan många år, mördad och inrullad i en orientalisk matta av några knarkarkompisar, så det här kan jag väl berätta utan risk för hämnd.)

K kom hem till mig och berättade att han fått en ny skiva i julklapp.
"Cool. Vilken då?"
"Fylledriver med Stäjtus Kvidd. Dom är skitbra!!!"
"Fylledriver?"
"Ja det är väl om nån som kör bil full..."
"Okej."

Piledriver hette skivan. En klassiker.

Inga kommentarer: