söndag, december 23, 2007

Dan före dan

och jag ska väl inte säga att alla julbestyr är över, men jag har i alla fall kämpat mig fram genom Marieberg för att handla julklappar till barnen.(Kan inte beskriva den resan i detalj just nu eftersom i alla fall ett av barnen är mycket läskunnigt, men jag får återkomma till det. Det var ett helvete i alla fall. Och dyrt dessutom.) Glögg och julöl finns hemma, en gran likaså. Den var naturligtvis jätteful i Lises ögon, det är alla granar jag köper, men vafan, gör det bättre själv då. Den blir säkert fin med lite glitter på. Ikväll ska vi steka köttbullar och griljera skinka och så blir det nog julafton i morgon i alla fall...

Nu ska jag bara leta upp min favoritjulmusikcd och lyssna på Pogues och Kirsty McColl och the Greedies. (Tänk att BBC verkligen ville censurera Fairytale of New York i år, engelsmän är inte kloka.) Sen tror jag den riktiga julstämningen kommer.

Inga kommentarer: