onsdag, oktober 13, 2010

Fysiska sviter efter gårdagens lunch...

Jag trodde knappt inte det var sant när jag igår beställde en wokad biff med ingefära hos "New Tokyo". Det stod visserligen något om "hot pasilika" på menyn, men det fäste jag ingen större betydelse vid. Dum jag var.

Jag svettades floder. Linda, Jörgen och Hasse skrattade gott åt mig när jag försökte få bort svettrännilarna från ansikte och hårbotten. Det gick åt 30 servetter och då var jag ändå inte helt torr. Så drack jag en cola och fyra glas vatten men det fick inte heller bort chilismaken från munnen. Det var (såklart) gott i alla fall och jag skulle inte ha beklagat mig om jag inte vaknat upp idag med brännsår på läpparna. Det är sant, jag har blåsor på läpparna och de kan bara komma från gårdagens wokade biff. Tar nog något mindre "hot pasilika" nästa gång.

Inga kommentarer: