onsdag, april 14, 2010

Vilken härlig dag!

Ibland får man bara vara tacksam för att finnas till. Jag har haft en jättehärlig dag och är glad för den.

Hade för det första sju kollegor här på lunch, lite fackligt snack men också en stunds jättetrevlig samvaro. Köttgrytan funkade också bra och jag tror alla var nöjda och mätta när de gick.

Sedan gick jag en promenad till Vialundskolan (slickandes på en Piggelin!) och lyssnade på Gudrun Schyman som höll en fantastisk föreläsning om jämställdhet. För mig var det ren "feel-good-lyssning" och jag kände mig upplyft i sinnet när de två timmarna var slut.

Slöt sedan fred med min far som nog faktiskt förstod varför jag varit arg på honom och tillsammans gick vi med motorsåg lös på det halva äppelträd som legat och skräpat på baksidan sedan förra året. Nu är det i mindre bitar och kan fraktas bort...

Tre bra saker på en dag. Kan det vara bättre?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en bra dag!!!
Hoffa

Susanne sa...

Kul att se dig så pigg och glad. Gudrun var klart cool!