onsdag, april 07, 2010

Min dotter och jag för allvarliga samtal om ett tv-program...

Jag är total motståndare till censur och för yttrandefrihet, men när jag hittade min kloka stora tjej framför "Anna Anka söker assistent" förra veckan satte jag mig ner för att kolla vad det var för elände. Jag blev faktiskt orolig över vad jag såg och över att hon ville se det. Snacka om fördummande, snacka om att få människor att förödmjuka sig, snacka om att glorifiera en människosyn som är komplett sjuk. Jag blir förbannad.

Ikväll är det dags igen och vi har redan bråkat om huruvida det ska ses eller inte. Jag ska inte förbjuda det, men jag ska göra som förra veckan, sitta bredvid och analysera skiten sönder och samman. Det kanske kostar mig sans och vett, men det är det värt i så fall. Min dotter ska inte gå omkring och få för sig att Anna Anka är cool.

2 kommentarer:

Susanne sa...

Håller på dig helt och hållet i denna fråga! Stå ut för mänsklighetens förnufts skull.

FrkLugn sa...

Det är tufft att vara päron i Anna Anka-tider. Måste likställas med kolikskrikande spädbarn. Hoppas du inte tappar förståndet när du tar ditt föräldraansvar.

Jag hade mina dubier ikväll när Stora H kollade på The Osborne family, men det är ju kvalitetsteve i jämförelse.