tisdag, april 13, 2010

En del har humor i alla fall...

NA låter meddela att Vänsterpartiets fullmäktigelista är klar. Petit moi hamnade vad jag kan förstå på en femteplats och då krävs det ett jordskredsval för att jag ska komma med, men det var inte det som var poängen...

Däremot kommentarfunktionen under artikeln där en "Rollo KOLAN" påpekar att "usch, man borde förbjuda extremism!"

Jag blir full i skratt när jag tänker på hur icke-extremt detta Vänsterparti faktiskt blivit. Jag är ju snart 50 år och inser nog att det kommunistiska samhället är en utopi och att försöken att bygga det varit rätt misslyckade. Däremot tycker jag faktiskt fortfarande att vårt samhälle skulle kunna vara mycket mer solidariskt och jämlikt. Men det är väl extremistiskt efter fyra år med en högerregering kanske...

1 kommentar:

FrkLugn sa...

Haha! De mest extremistiska brukar vara de som anonymt kommenterar nyhetsartiklar.