torsdag, mars 19, 2009

Dessa fantastiska barn, kort reflektion om hur man tillägnar sig det skrivna språket...

Ingen vet väl riktigt hur det går till, jag är bara så fascinerad över att hitta en sådan här lapp inne hos Tuva när jag städar inför hennes ankomst i morgon... Då anar jag att det mycket handlar om både förnuft och känsla. Här ville hon verkligen uttrycka något som hon funderat på, någonting hon ville bli av med. Ett bra sätt är förstås att skriva ner det och gömma det bakom Stora Tiger...

Jag tror inte att hon har något emot att jag lämnar ut henne på det här sättet. Jag tycker bara det är så fantasiskt, det visar både hur hennes skrivande är på väg, men också på att hon förmår reflektera över sitt eget handlande.

Ser ni inte vad det står?

"I dag slog Agnes mig. Det gjorde ont. Jag bad henne att gå ut. Förlåt."

Vilken lycka det är att ha barn i alla fall...




1 kommentar:

Susanne sa...

Klart man ser vad det står, hon är duktig! Jag blir mer och mer förkyld blää det är nog snön. Antar vi ses i morgon.