lördag, februari 09, 2008

Varning Varning!!!

Nu är det fara på färde. Nu måste konsumentombudsmannen hoppa in i närmaste telefonkiosk och dra på sig KO-trikåerna.

Det finns de som undrar; "vad har hänt?" Jag ska inte bli svaret skyldig.

Fairwiev finns numera i två olika varianter, på etiketten fullt möjliga att missta från varann. Den ena flaskan innehåller fortfarande det rena Pinot Noir-vinet och kostar fortfarande strax över hundralappen. Det är fortfarande lika gott får man också förmoda. Men sedan har det också kommit ett blandvin som har 96% Pinot Noir och 4 % Viognier och det har inte alls samma kompakta smak som det oblandade vinet. Jag sitter här och känner mig jättebesviken efter att ha insett detta faktum, för jag tyckte att den där futtiga 20:an det handlade om i pris berövade mig på hela smakupplevelsen. Och då hade jag inte ens varit dumsnål, utan bara handlat "i god tro".

Nå, gott var de ju såklart i alla fall och för den som är på väg till Sydafrika rekommenderar Janne & Thomas gladeligen ett besök på Fairview-vingården... Det kan man ju kosta på sig när man bara har sig själva att försörja. Lyckliga you. Äh, det är såklart prisvärt att ha barn också...

Inga kommentarer: