tisdag, februari 12, 2008

Är det inte det jag alltid har sagt, i förskolan uppmuntrar vi barns naturliga nyfikenhet...

Kolla bara här vad den innovativa förskolläraren hittade på för kul när man hade "tema Katt" på en förskola i Alingsås... Inte nog med att barnen fick se Pelle Svanslös, de fick käka kattmat också. Förvaltningschefen dömde ut "pröva-på-pedagogiken" som omdömeslös. Det kanske den var, men det var i alla fall rätt påhittigt och nytänkande.

Jag kan inte låta bli att le lite grann. Både Agnes och Tuva har käkat kattmat kan jag väl avslöja, men det har mer handlat om "olycksfall i arbetet" än om att jag direkt har bjudit dem på det. Det var några år sedan och de lever än.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kattmat är tydligen något som lockar små barn. Min ena tös testade det och som resultat luktade hon kattmat både ur ena och andra stället i flera dagar.