tisdag, februari 26, 2008

Samma sak varenda år...

Bokrean börjar dagen innan jag får lön. Hur kan det vara så beskaffat? Antingen får jag anstränga mastercardet eller ge mig till tåls till i morgon. Bäst med det sista antagligen. Och bokrean är i alla fall inte som den var förr i världen när boklådorna verkligen såg över sitt lager och sålde hyllvärmarna till kanonpriser. Nuförtiden är det mesta nyproducerat och centralstyrt och det känns inte riktigt lika roligt faktiskt. Men det är klart, något ska man ju ändå ha. Såklart. "1001 filmer du måste se innan du dör" till exempel. "Folkhemmets reklam" är också en sån där snygg liten bläddrabok jag är sugen på.

4 kommentarer:

Regn sa...

skriv en egen hyllvärmare - "Tretusen filmer jag redan sett eller Hur att slösa bort sin fritid"

The Hawk sa...

"Det var det här jag stirrade på när jag väntade på döden" kanske...

Äh, vi ska alla den vägen vandra, tjofaderittan.

Hoffa sa...

För mig blev det endast en bok på rean,och valet blev "Capote en biografi", av Gerald Clarke.
Det tror jag passar mig.

The Hawk sa...

Hallo Hoffa, long time no see!!!

Capote var en spännande personlighet så det tror jag också kan vara ett bokval som passar dig likt handen i handsken.