torsdag, februari 14, 2008

Stegräknare

Årets friskvårdshit i Kumla kommun. Alla har en. Alla räknar steg. Alla är förbannade för att den inte gör jobbet ordentligt. "Den börjar inte räkna innan sex steg" sade Raggan i Hardemo och lät jättearg. "Det känns så himla orättvist. Jag som hela tiden tar ett steg hit och ett stg dit. Då räknas det inte ens."
"Jättedumt..."
"Så nu får jag hela tiden ta några extrasteg för att det ska räknas. Det är ju löjligt att man måste trippa runt tre steg extra bara för att få in dem på mätaren."
"Men kan du inte bara stampa lite med foten då?"
"Då ser jag ju ännu dummare ut..."
"Men strunta i småstegen då..."
"Aldrig!!! Jag ska ha dem!!!"

Jag var tveksam först men lät mig övertalas. 10.000 steg om dagen ska man ta om man ska förbättra sin hälsa och sin kondition. Jag verkligen supergår, men även om jag tar min långa runda på kvällen så kommer jag inte upp i de eftersträvansvärda stegen. Jag har nog för långa ben. I den här matchen skulle det vara en fördel att se ut som en tax.

2 kommentarer:

Regn sa...

Nu var du ju nästan rolig! LÄs som du behagar: friskvårds-hit eller friskvård-shit!!
Min tamagotchi var fanken så mycket roligare än stegräknarn...

The Hawk sa...

Jag håller nog på friskvård-shit!

Tamagotchin var i och för sig socialare, men jag har mest för mig att jag fick städa bajskluttar...