lördag, mars 03, 2007

M fyllde år,

fick detta klart för mig strax innan vi skulle ge oss iväg på två "tänkaredagar" tillsammans, varför jag köpte en liten butelj med "Tommasi" (22350) till henne och dessutom brände av en film som jag tror kan passa.

Det var igår det. Ikväll kom det ett sms där jag kunde förstå att hon prövat vinet och funnit det gott. Det gladde mig såklart fast jag inte blev så förvånad. I Tommasin är så mycket smak att nästan alla som smakar det jublar... Fatigt som en "Rioja alto" fast det inte är det, med den där riktiga vaniljiteten, kakao, körsbärskärnor, nästan som ett sötvin... JAG VILL OCKSÅ BLI 49:ÅRING.

L fick också en sådan flaska av mig för ett tag sedan. Både hon och A var glada efteråt.

Själv har jag till biffen druckit en Graham Becks Pinotage och tyckt att den var helt okej för sina 75 kronor (12821). Jag tänkte "tobak".

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kan inte låta bli att tipsa om denna fantastiska Rioja för sek 95:- Club Privado smak av fat, mörka bär, körsbär och vanilj.
Detta är favoriten för tillfället, du hittar den på hyllaplats 05-05 Örebro Eurostop,Och Stortorget har den på hyllplats 05-02.
Njut !!!

Anonym sa...

Tack Hoffa! Den ska prövas.

Håkan

Anonym sa...

...anledning till att inte hyllplatsen i Kumla nämns är att den INTE finns på lager där....
J trodde inte att jag visste att ni bor i Kumla. P.s Vi har för avsikt att våldgästa er i slutet av april, Är vi välkomna ? Hur ser era helger ut i slutet av april? Pu.. Hoffa

The Hawk sa...

Jag vet att du vet att vi bor i Kumla. Ibland får man ta sig en liten resa till storstan för att inhandla förnödenheter. Jag ska göra det.

Ni är alldeles jättevälkomna såklart. Slutet av april ser bra ut. Men det behöver ske då för i början av maj åker vi en sväng till Tunisien.

The Hawk sa...

Nu du, Mr Hoffa, nu har jag druckit. Fick ta mig en tur till Vivalla idag för blinkersen funkade inte på bilen.

Jag är inte så bra på blinkers så jag passade på att besöka Eurostop.

Jo. Det var ett riktigt gott vin. Jag är bara så där lite trött på Riojor annars men det var bra. Tack för tipset.