tisdag, mars 27, 2007

Ekorrhjul

Det är ju inte det att det inte händer saker, för det gör det. Det är bara det att det känns som om det är samma saker som händer hela tiden. Måndag-fredag, jobba jobba, rådda i någon annans konflikter, svara på telefonsamtal från missnöjda människor, räkna pengar som inte riktigt finns, motivera beslut som inte alltid är positiva för alla inblandade och som får reaktioner därefter, så hem, laga mat, försöka hålla ordning, läsa lite? Nej jag är för trött. Får bli en film i stället. Oj, somnade jag i fåtöljen ikväll igen... Sen kommer helgen och då ska barn köras hit och dit på kalas och aktiviteter och så ska det förhoppningsvis lagas lite god mat och hejsan hoppsan så var den helgen också förbi och sen är det måndag-fredag, jobba jobba...

Jag vet inte riktigt vad jag längtar efter men jag tror att det är något annorlunda, något som bryter av lite grann. Jag skulle vilja spela musik tillsammans med goda medmusikanter tror jag, skulle vilja att livet svängde lite, skriva lite låtar, ge mig ut på resa med bara en ryggsäck, en gitarr och ett fritt sinnelag.

Man vill så jäkla mycket.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu säger vi upp oss börjar repa istället. Basta!
Sitter nu och lyssnar på världens bästa band och minns....
Rock ´n roll

The Hawk sa...

Ja! Ja! Ja ja Janne! Let´s do it. Nu.