torsdag, oktober 20, 2011

Trött-torsdag...

Jag kände mig alldeles snurrig i huvudet när jag kom hem från jobbet idag, var tvungen att lägga mig ner en stund och försöka tänka på så lite som möjligt. Vi har haft besök av skolinspektionen i två dagar och den här dagen har jag både varit värd, blivit intervjuad och fått en del återkoppling.

Ytterst professionella människor, trevliga dessutom, men med ett enda fokus känns det som, att identifiera brister och påtala dem så det kan bli bättre. Som bilbesiktningen ungfär, du får aldrig höra att du har en bra bil, bara de fel bilen har.

Jag tycker vi klarade oss ganska bra ändå om jag hörde rätt på återföringen, lärarna och barnen framförallt vilket jag trots allt är glad för. Som rektor får man garanterat alltid lite stryk. Lite hälsosam upprumpning så man förstår hur komplext det här uppdraget fakiskt är. Det är nog bara hälsosamt.

Blir till att lägga sig tidigt i kväll, så att morgondagen kan genomlevas också.

På lördag ska vi repa hockeylåt. Det ska bli så himla kul.

Inga kommentarer: