lördag, oktober 15, 2011

Demens eller delirium? Jag tyckte jag såg katten.






Delirium kan det inte vara för jag var spik nykter och klockan var inte mer än halvfem eller så. Jag satt på altanen och pratade med Johan i telefon när plötsligt en gråspräcklig katt smög upp och tittade på mig. Hon försvann lika fort som hon kommit. Hon såg precis ut som Mikki och jag slängde på luren och gav mig ut på jakt. Jag ropade, kallade, kollade, kikade... Inget resultat. Ställde ut mat i natt och maten var borta när jag vaknade men någon katt fanns inte där. skit också.

Hon är så välkommen om hon kommer. Trots det har vi funderat på ny katt. Eva Lovéns kisse har fått ungar och vi tar nog en eller ett par av dem. De är helt oemotståndligt söta på bild och i nästa vecka kan vi nog få åka och se dem "live".

Inga kommentarer: