tisdag, december 28, 2010

Ni har väl knappast kunnat undgå att läsa om boksuccessen "Okej - Tiden vi aldrig glömmer"

Kan inte uttala mig om boken, mer än om bilderna på Sandelin i Leopardleotard, men det tänker jag inte sänka mig till. Emellertid har jag hittat soundtracket nu, och det går inte av för hackor. Vad sägs om:

Sha-Boom - R.O.C.K
Carola - Främling
Freestyle - Vill Ha Dig
Secret Service - Oh Susie
Europe - Carrie
Trance Dance - You’re Gonna Get It
Herreys - Diggi Lo Diggi Ley
Lili & SuSsie - Oh Mama
Niclas Wahlgren - En droppe regn
Tone Norum & Tommy Nilsson - Allt som jag känner
Lena Philipson - Dansa i neon
Anna Book - ABC
Millas Mirakel - Rytmen av ett regn
AnkiE Bagger - People Say It’s In The Air
Alien - Only One Woman
Attack - Oaa Hela Natten
Pernilla Wahlgren - Picadilly Circus
Noice - En kväll i tunnelbanan
Niels Jensen - Mobbingbarn
Nürnberg 47 - Hundarna brinner
A-ha - Take On Me
Limahl - Neverending Story
Howard Jones - What is Love
Culture Club - Do You Really Want To Hurt Me
Sandra - Maria Magdalena
Irene Cara - Flashdance...What A Feeling
Jennifer Warnes & Bill Medley - (I’ve Had) The Time Of My Life
Spandau Ballet - Gold
Alphaville - Forever Young
Tears For Fears - Everybody Wants To Rule The World
Duran Duran - View To A Kill
Simple Minds - Don’t You (Forget About Me)
Depeche Mode - Just Can Get Enough
Kim Wilde - Kids In America
Samantha Fox - Touch Me
Cindy Lauper - Time After Time
Belinda Carlisle - Heaven Is A Place On Earth
Nena 99 - Luftbaloons
Wham - Wake Me Up Before You Go-Go

och ett tjugotal hits till... Åh, ljuva 80-tal...

3 kommentarer:

FrkLugn sa...

Blörk! Jag hoppas du är ironisk.
80-talet var ett mörkt decennium när det gäller musik. Ibland grämer det mig att mina bästa år ackompangerades av så mycket dålig musik.

Susanne sa...

Haha Ingela var inte så negativ. Såg ett "Så minns vi 80-talet" med sång och dans på Ålandsbåten och man fick en massa goa minnen. Fast jag känner mig inte så sugen att sitta och lyssna men en 80-tals show....haha det blir nästa grej. Då får vi ta stora tröjor med axelvaddar i jätteformat, allt i mintgrönt... Frossa på du H, 80-talet är grejen ;)

The Hawk sa...

Mittemellan, jag är för gammal för att tycka om den här musiken om man ska tala i termer av kvalitet, men det är klart att det fanns en del godbitar. Kläderna ska vi definitivt inte prata om...