lördag, februari 20, 2010

Jag är i alla fall glad att jag är svensk...

...i vårt land finns det människor som anpassat sig till väderleken. Anna Haag till exempel, eller Björn Ferry... Grymt imponerande hur man kan vända upp och ner på steken och göra den till sin egen. (Gud vilken svag metafor, det kanske inte ens var en...)

Själv är jag på väg in i battle-mode med en granne jag inte ens känner. Jag hatar arga anonyma lappar och hade en på min bil igår morse,,,

"Kan du ställa bilen på en parkeringsplats i stället? Vägar är faktiskt till för att åka på".

Kära anonyma idiotgranne, om du bara satt ditt fåniga idiotiska namn eller ditt (sannolikt jäkla enkla så du ska komma ihåg det) telefonnummer under (jag kan väl pröva med 12 34 56) så hade jag kunnat kommit till dig och förklarat att jag inte har någon egen parkeringsplats, att jag är beroende av två andra människors "in och ut" på min garageuppfart och att jag i rådande väderlek inte ens kommer upp och in till mitt eget garage hur mycket jag än vill...

Dessutom får man parkera på den här gatan. Pucko.

2 kommentarer:

Susanne sa...

Tror en och annan jag känner blir på taskigt humör av vinter, kyla och snö!!!! Fullt förståeligt.

The Hawk sa...

Det kan väl aldrig vara mig du menar??? Jag som är så snäll och vänlig....