torsdag, februari 25, 2010

Hur elak kan man egentligen bli? Och dum?

Aftonbladet berättar att en funktionshindrad man med inkontinensbesvär orsakat irritation på ett gruppboende i Torsby och att en av "vårdarna" beslutat sig för att göra något åt problemet.

Inte genom att erbjuda några bra hjälpmedel utan genom att utklädd till lieman nattetid gå in i mannens rum och hota med att hugga av snoppen om kisseriet inte slutade.

Det var tammefan det elakaste jag hört på länge. Och det dummaste. Jag menar, trodde han verkligen det skulle hjälpa? Jag tror snarare han förvärrade problematiken. Man behöver inte ens vara funktionshindrad för att kissa i sängen om någon hotar att skära snoppen av en med en lie...

Hur har vi det med empatin egentligen?

2 kommentarer:

FrkLugn sa...

Fan vad beklämd jag blir när jag läser sånt här. Hur mycket slint i skallen kan det slå på somliga.

Osloskånskan sa...

Avsked pang bom! Det enda riktiga!