torsdag, februari 11, 2010

21,55, barnen i säng, eller ja,

Tuva för en stund sedan redan, Agnes alldeles nyss efter att vi sett "Prinsessa" tillsammans, Teresa Fabriks film... Jag grät flera gånger, Agnes brukar tycka att jag är fånig när jag filmgråter men den här gången sade hon inget. Hon tyckte själv att den var jättebra "fast inte rolig"...

En riktigt bra film, väl värd sina guldbaggenomineringar och goda rescensioner.

Jag fick hjälpa till med matteläxan också, inser hur svårt jag har för de där siffrorna. "Hur mycket rest blir det" sade Agnes. Vad då rest? Man ställer väl upp i trappan bara. Not...

6 kommentarer:

FrkLugn sa...

Vi kanske ska ta och böla ihop till Precious?

The Hawk sa...

Vi får hitta en annan bra bölarfilm bara, för "Precious" ska Lärarförbundet i sin stora generositet bjuda allla medlemmar på. "Vägen" går inte heller, för den har jag redan sett, annars var den fruktansvärt ångestfullt grinvänlig. Har du någon annan bra idé?

FrkLugn sa...

Hmm, tror inte det finns så många fler tårframkallande rullar just nu.
Miss Kicki är kanske kan vara sevärd. Det är inget krav på just sorgliga filmer. Undrar annars om An education kommer till landsorten?

The Hawk sa...

Vi kollar repertoaren!

Susanne sa...

Trappan var länge sen den försvann Håkan. När man väl kommer förbi "resten" så gäller liggande stolen. Kan vara onödigt vetande för en rektor *fnissar*

The Hawk sa...

Jag kan inte hjälpa att jag lider a dyskalkyli...